کیف جیر؛ مد محبوب پاییز امسال

کیف‌ جیر در شکل‌ها و مدل‌های مختلف مانند کیف دستی بزرگ، کیف شانه‌ای و حتی مدل‌های کوچک شب، با انواع سبک‌ها هماهنگ می‌شوند

مدلی در نمایش مجموعه پاییز ۲۰۲۴ کلوئه با کیف جیر زرشکی قدم می‌زند-Facebook/Chloé

پاییز هر سال تغییرات خاصی در دنیای مد را با خود به همراه می‌آورد و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. در میان تکه‌های متنوع مد، که به استقبال فصل خنک‌تر می‌روند، کیف جیر یکی از روندهای شاخص امسال است. این کیف شیک و ظریف با ظاهری جذاب و حس نرم جیر، نشان‌دهنده سلیقه‌ای کلاسیک و زیباست و از تکه‌هایی به شمار می‌رود که سبک افراد را به‌راحتی به‌روز و مناسب فصل می‌کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Savette (@savettenewyork)

جیر نوعی چرم بسیار نازک و لطیف است که معمولا از پوست حیواناتی چون گوسفند و بز تهیه می‌شود. این ماده برای اولین بار در سوئد در لباس‌های ظریف سلطنتی و اشراف‌زادگان استفاده شد و نام آن نیز از کلمه فرانسوی «gants de suède» به معنی «دستکش‌های سوئدی» گرفته شده است. جیر به‌دلیل نرمی و انعطاف‌پدیری‌اش مورد توجه قرار گرفت و به‌تدریج وارد صنعت مد شد. این پارچه از قرن بیستم به بعد، مخصوصا در دهه ۱۹۷۰ با سبک آزاد و کولی‌وار (Bohemian، بوهمین، یک سبک مد و زندگی است که به آزادی و عدم پیروی از قواعد سنتی معروف است)، محبوبیت بیشتری یافت. امروز نیز جیر یکی از پارچه‌های محبوب دنیای مد است و در تزیینات جانبی، مخصوصا کیف دستی، جایگاهی ویژه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاییز امسال کیف جیر، به‌خصوص با رنگ قهوه‌ای، جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد دارد. این مد فراگیر نه‌تنها یادآور سلیقه‌ای فراموش‌نشدنی و کلاسیک است، که سبک‌ آزادانه دهه ۱۹۷۰ و جریان‌ بوهمین را یادآوری می‌کند. کیف‌ جیر در شکل‌ها و مدل‌های مختلف مانند کیف دستی بزرگ، کیف شانه‌ای و حتی مدل‌های کوچک کیف شب با انواع سبک‌ها هماهنگ می‌شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Savette (@savettenewyork)


یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده کیف جیر این است که تقریبا با هر لباسی هماهنگ می‌شود. از کیف جادارای که ظاهری شیک به سبک کاری یا سفری افراد می‌دهد تا مدل‌های شب از نشان‌های تجاری معروف ماند «کیت» (Khaite) و «استاد» (Staud) کیف جیر این امکان را به افراد می‌دهد که در هر موقعیتی بهترین باشند.

کیف‌ جیر ظاهری شیک و لوکس دارد، و با اینکه نشان‌های تجاری لوکس مانند «راو» (The Row) و «لئووه» (Loewe) مدل‌های گران‌قیمت آن را به بازار عرضه کرده‌اند، در برندهایی مانند «کوچ» (Coach) و «سزان» (Sèzane) گزینه‌هایی جذاب با قیمت‌های مناسب می‌توان یافت.

کیف جیر نه‌تنها نشانه‌ای از سلیقه کلاسیک و پایدار است، که به‌دلیل انعطاف‌پذیری‌اش در هماهنگ شدن با سبک‌های مختلف و متنوع بودن قیمتش یکی از انتخاب‌های هوشمندانه پاییز امسال است که به شما اجازه می‌دهد بدون تلاش زیاد سبکتان را به‌روز کنید و در هر موقعیتی بدرخشید.

بیشتر از مُد و زیبایی